2011. november 30., szerda

Nem hittem a szememnek!

Ma délben éppen ráfordultam a Bálnával a Velinszky útra, amikor meg kellett állnom, mert egy madár volt előttem a földön furcsa pózban. Amikor kb. 2 méterre voltam tőle, akkor láttam, hogy egy kistermetű ragadozó madár széttárt szárnyakkal és alatta egy jól megtermett gerle! A madár gyönyörű volt, rozsdabarna hassal! Fenséges látvány volt! A járókelők is döbbenten nézték az eseményt!
Amikor kiszálltam a gépből, hogy előkapjam a telót egy videóért, egy velem szemben jövő autó miatt megijedt és felrepült a közeli villanypózna tetejére.
A gerle még ott ült néhány másodpercig az úton, megtépázva, jól láthatóan, hogy feladta. Aztán élve a lehetőséggel, hirtelen elrepült... Érdekes, hogy a LIDL áruház közvetlen szomszédságában, a forgalom kellős közepén ragadta meg a prédát! Jó hír, ha itt vannak, hiszen azt jelenti, vannak még egyáltalán...
Ez a madár a vörös vércsére hasonlított leginkább, bár az költöző (vonuló) madár, rákerestem a neten. katt ide! A galamb majd kétszer akkora volt mint a ragadozó, mégis legyőzték! És most esett le, mi volt kora nyáron az az éles, vijjogó hang alkonyatkor, amit az erkélyről mindig hallottunk. Fel is vettem a hangot telóra, valahol megvan még.
A szerencsés megmenekülő!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése